Gufera
Gufera slouží k utěsnění dír, jimiž prochází točící se hřídel.
Gufero se skládá z ocelového kroužku, díky němuž v otvoru drží ten je zalitý v gumě, která je vylisovaná do potřebného tvaru. Dále pak z pružinky, která z vnitřní strany stahuje břit gufera k hřídeli.
Značení gufer:
Výměna gufera
Je jednoduchá. Použité gufero se vyhazuje, tak nemá smysl se ho snažit nějak šetrně vytahovat. Pokud máte motor, nebo odkud ho vytahujete, rozpůlený, tj. že jím neprochází hřídel, tak je demontáž obvykle jednoduchá. Gufero stačí vyloupnout nějakým šroubovákem. Pokud ale guferem prochází hřídel (např. nerozpůlený motor), tak jej vytahovat nemusíte (půlit), vyloupnout půjde, když na něj zevnitř zapáčíte. Jestliže to bude problém, tak se to dá obejít tak, že do gufera našroubujete nějaký samořezný šroubek a potom ho (i s guferem) kleštěma vytáhnete.
Jestliže měníte gufero v rozpůleném motoru, tak jej dávejte až ke konci, kdy máte půlky u sebe a hřídele už procházejí ložiskama. Z vnitřní strany do gufera nalijte olej a pak ho co nejrovnoměrněji natlučtě na své místo.
Rozměry gufer:
Gufero se skládá z ocelového kroužku, díky němuž v otvoru drží ten je zalitý v gumě, která je vylisovaná do potřebného tvaru. Dále pak z pružinky, která z vnitřní strany stahuje břit gufera k hřídeli.
Značení gufer:
xx-yy-zz xx...průměr hřídele v mm yy...vnější průměr gufera v mm zz...tloušťka gufera v mm
Výměna gufera
Je jednoduchá. Použité gufero se vyhazuje, tak nemá smysl se ho snažit nějak šetrně vytahovat. Pokud máte motor, nebo odkud ho vytahujete, rozpůlený, tj. že jím neprochází hřídel, tak je demontáž obvykle jednoduchá. Gufero stačí vyloupnout nějakým šroubovákem. Pokud ale guferem prochází hřídel (např. nerozpůlený motor), tak jej vytahovat nemusíte (půlit), vyloupnout půjde, když na něj zevnitř zapáčíte. Jestliže to bude problém, tak se to dá obejít tak, že do gufera našroubujete nějaký samořezný šroubek a potom ho (i s guferem) kleštěma vytáhnete.
Jestliže měníte gufero v rozpůleném motoru, tak jej dávejte až ke konci, kdy máte půlky u sebe a hřídele už procházejí ložiskama. Z vnitřní strany do gufera nalijte olej a pak ho co nejrovnoměrněji natlučtě na své místo.
Rozměry gufer:
Typ | Ložiska na klikovce | Ložisko u sekundárního řetězového kolečka | Ložisko v pravém víku |
Jawa 50 - typ: 550 | 15-35-7 x2 | 25-42-7 | - |
Jawa 50 - typ: 555 | 15-35-7 x2 | 25-42-7 | - |
Jawa 50 - typ: 05 | 15-35-7 x2 | 25-42-7 | - |
Jawa 50 - typ: 20,21,23 | 17-30-7 x2 | 25-42-7 | 15-35-7 |
Jawa 50 - typ: 551 Jawetta | 35-25-7 x2 | 32-22-7 | - |
Stadion - typ: S11, S22 | 35-25-7 x2 | 32-22-7 |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář